یزدفردا: معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا گفت: سواستفاده مجرمان سایبری از ایام تعطیلات چند روزه کشور با افزایش ارسال لینک های آلوده تهدیدی بر علیه امنیت سایبری هموطنان است.

به گزارش یزدفردا: سرهنگ رامین پاشایی اظهار داشت: با تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضائی و تجربیات ادوار گذشته؛ مشخص شده است مجرمان سایبری با توجه به ایام پایانی هفته و یا منتهی به تعطیلات چند روزه کشور اقدام به کلاهبرداری از طعمه‌های خود می‌کنند.

وی با اشاره به شگرد این مجرمان ادامه داد: برخی افراد سودجو با ارسال پیامک حاوی پیوندهای آلوده با عناوین دریافت کالابرگ، ابلاغیات قضائی و غیره مترصد کلاهبرداری از طریق دسترسی غیر مجاز به گوشی تلفن فریب خوردگان و برداشت غیر مجاز پول از حساب‌های مالی آن‌ها است.

پاشایی ارسال و دریافت این پیامک در تمامی پیام رسان‌های بومی، غیر بومی، گروه‌ها و کانال‌ها که شهروندان در آن عضویت دارند را ممکن عنوان کرد و حتی ارسال این پیامک‌ها را از طریق دوستان و آشنایان نیز محتمل دانست.

وی در ادامه از هموطنان خواست: در صورت مواجه با اینگونه پیامک‌های مشکوک که مشخصه اصلی تمامی آنها ارسال از طریق سر شماره‌های تلفن شخصی است، توجه نکنند.

سرهنگ پاشایی خاطر نشان کرد: در صورت غفلت و گرفتار شدن در دام مجرمان سایبری عموم مردم می‌توانند بلافاصله با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا در سراسر کشور تماس بگیرند و از خدمات انتظامی و تخصصی این پلیس بهره مند شوند.

وی افزود: در صورت نیاز شیفت‌های قضائی دادگاه‌ها، دادسراها و حوزه بانکداری در سراسر کشور آمادگی ارائه خدمات به افراد خواهان است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا